Huawei valittiin maailman kymmenen arvokkaimman brändin joukkoon

Huawein onnistuneet ratkaisut haastavassa liiketoimintatilanteessa näkyvät brändiarvossa jopa 29 %:n kasvuna vuodesta 2021.

Johtava brändiarviointi- ja strategiakonsuntointiyritys Brand Finance nimesi Huawein vuoden 2022 kymmenen arvokkaimman brändin joukkoon listauksessaan, joka oli osa Brand Finance Global 500 2022 -raporttia. Raportin mukaan Huawein brändiarvo kasvoi edellisestä vuodesta jopa 29 % aina 71,2 miljardiin dollariin (68,64 miljardia euroa) asti. Tämän seurauksena yhtiö nousi Brand Financen listauksessa vuoden 2021 sijalta 21 sijalle 9 asti.

Brand Finance tarkastelee joka vuosi yli 5 000 maailman suurinta brändiä ja julkaisee lähes 100 raporttia, joissa listataan sekä pisteytetään brändejä eri sektoreilta ja eri maista. 500 kaikkein arvokkainta ja vahvinta brändiä pääsevät mukaan vuosittaiseen Brand Finance Global 500 -listaukseen, joka tehtiin nyt jo 16. kertaa.

Kokonaisuutena teknologiasektori näyttäytyy jälleen kaikkein arvokkaimpana toimialana, jonka yhteenlaskettu arvo Brand Finance Global 500 -listalla on lähes 1,3 biljoonaa dollaria (1,25 biljoonaa euroa). Listaus sisältää yhteensä 50 teknologiabrändiä, joista suurimmat toimijat, kuten Apple, Microsoft ja Samsung, kattavat huomattavan osan kaikkien brändien brändiarvosta.

Huawein onnistui palata näiden yhtiöiden seuraan kärkikymmenikköön, vaikka yhtiön puhelinliiketoiminta on kärsinyt Yhdysvaltojen rajoitteiden johdosta.

Brand Finance kertoo Huawein vahvan brändikasvun saavan perustansa yhtiön sitoutuneisuudesta innovaatiotyöhön. Huawei on sijoittanut rohkeasti kotimaisiin teknologiayrityksiin ja tuotekehitykseen sekä sunnannut huomiotaan sähköautoihin vahvistaen samalla pilvipalveluitaan.

Huawei tuo edelleen kansainvälisesti asiakkaidensa saataville monia innovatiivisia tuotteita. Näihin lukeutuvat esimerkiksi Watch GT 3 -älykellon kaltaiset puettavat laitteet, jotka yhdistävät tyylin ja huipputeknologian, sekä yhtiölle täysin uudet aluevaltaukset, kuten kehuja keränneet MateView- ja MateView GT -tietokonenäytöt vaativille työkäyttäjille ja pelaajille

Lähde: MyNewsDesk
Kuva: Huawei

One thought on “Huawei valittiin maailman kymmenen arvokkaimman brändin joukkoon”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.