Continental Service

Continental esittelee ContiConnect-renkaidenhallintajärjestelmän uuden sukupolven: 2.0-versiossa on kaikki tarvittava infrastruktuuri tulevaisuuden kattavaan digitaaliseen renkaidenhallintaan. Continental on hionut järjestelmäympäristöä vastaamaan mahdollisimman hyvin kalustoasiakkaiden erityistarpeisiin eri puolilla maailmaa.

”ContiConnect 2.0 on keskittynyt renkaiden digitalisointiin. Se tasoittaa tietä älykkäälle renkaidenhallinnalle ja räätälöidylle valikoimalle digitaalisia, palvelupohjaisia rengasratkaisuja”, Continentalin rengasliiketoiminnan kehittämisen ja globaalin markkinoinnin johtaja Tansu Isik kertoo.’

Paljon etuja kalustoasiakkaille

Renkaista kerätyn massatiedon jatkuva analysointi tuottaa laajan tietovarannon. ContiConnect 2.0 mahdollistaa henkilöautojen, kuorma-autojen, linja-autojen ja maastoajoneuvojen renkaiden kunnossapitotoimet juuri silloin, kun niitä tarvitaan. Maastoajoneuvoissa ContiConnect on jo ahkerassa käytössä rakennusteollisuuden, sisälogistiikan ja satamien kalustoasiakkailla.

”Kalustoasiakkaamme hyötyvät ContiConnect 2.0:n modulaarisuudesta, joustavuudesta ja yhteensopivuudesta. Se mahdollistaa poikkeuksellisen turvallisen digitaalisen renkaidenhallinnan, lisää ajoneuvon käyttöaikaa ja maksimoi kustannusten havainnollisuuden”, Isik sanoo.

Ratkaisun ansiosta ajoneuvot ovat harvemmin pois käytöstä. Kuljetusliikkeet ja rakennustyömaiden, sisälogistiikan ja satamien kalustopäälliköt hyötyvät myös alhaisemmista ylläpitokustannuksista sekä kasvaneista kilometrilukemista. ContiConnect 2.0 on erinomainen ratkaisu kestävään liikkuvuuteen. Digitaalisesti optimoitu renkaidenhallintajärjestelmä on iso etu alan toimijoille kaiken kaikkiaan, koska ne voivat nyt keskittyä täysin ydinliiketoimintaansa.

Kohti ennakoivaa huoltoa

ContiConnect 2.0 on uusi versio Continentalin digitaalisesta renkaidenhallintajärjestelmästä, jonka kehittäminen aloitettiin aikanaan nollasta.

”ContiConnect 2.0:ssa olemme kehittäneet jo käytössä olleita toimintoja, kuten jatkuvaa rengaspaineiden seurantaa, jotta kalustoasiakkaamme voivat seurata digitaalisesti jäljellä olevaa kilometrimäärää, urasyvyyttä ja koko kalustonsa renkaiden kuntoa”, Continentalin rengasliiketoiminnan digitaalisten ratkaisujen tuotehallinnan johtaja Sven Wilhelmsen kertoo.

Myös käyttäjäkokemusta on parannettu merkittävästi: sovelluksen uusi versio kattaa kaikki ajoneuvolle tarvittavat toimenpiteet ja kertoo kalustopäällikölle tiedot entistä tarkemmin. Kaikkea renkaista ja ajoneuvosta saatavilla olevaa tietoa analysoidaan jatkuvasti pilvessä. Massadata mahdollistaa renkaiden tarkkojen kuntoennusteiden laatimisen.

Ajoneuvo- ja rengaspalvelut voidaan koordinoida ja yhteensovittaa keskenään optimaalisesti, mikä luo synergiaa ja saumattomia linkkejä huollon ja jälleenmyyjän välille. Tämän tuloksena kaluston käyttötehokkuus paranee, kokonaiskustannukset pienenevät ja kalustopäälliköt tietävät, että ajoneuvot ovat valmiita käyttöön.

”ContiConnect 2.0:n avulla jatkamme älykkäiden, digitaalisten rengasratkaisujen tarjontamme laajentamista siirtyessämme kohti ennakoivaa huoltoa”, Wilhelmsen toteaa.

Valikoitu asiakasryhmä on testannut ContiConnect 2.0:aa menestyksekkäästi vuoden 2021 lopulta lähtien. Uusi alusta otetaan käyttöön maailmanlaajuisesti vuoden 2022 aikana.

Tulevaisuuden digitaalista renkaidenhallintaa

Continental käyttää ohjelmoitavia älykkäitä rengaspalveluita optimoimaan kalustoasiakkaidensa renkaidenhallinnan eri käyttötarkoituksissa ympäri maailmaa. ContiConnect 2.0:n avulla kalustopäällikkö saa aina yleiskatsauksen koko kalustosta nopeasti ja käyttäjäystävällisesti – riippumatta siitä, missä ajoneuvot sattuvat olemaan.

”ContiConnect 2.0:n modulaarinen rakenne, sen komponenttien joustavuus ja yhteensopivuus mahdollistavat lisäratkaisujen integroinnin asiakkaan toiveiden mukaan. Lisäksi pyrimme integroimaan tähän myös ulkoisia järjestelmiä seuraamaan kulutuspinnan syvyyttä”, Wilhelmsen kertoo.

Premium-renkaiden valmistaja solmii kehityskumppanuussopimuksia asiakkaiden ja teknologiayritysten kanssa. Tavoitteena on laajentaa rengastarjontaa palvelupohjaisilla digitaalisilla ratkaisuilla sekä tarjota tulevaisuuden kokonaisvaltaista, digitaalista renkaiden hallintaa: teknologiaa, joka pystyy hyödyntämään renkaiden potentiaalia tärkeänä osana kestävää liikkuvuutta – turvallisesti ja mahdollisimman kattavasti.

”Haluamme tarjota parhaan vaihtoehdon renkaiden valvontaan ja hallintaan: ratkaisun, joka voidaan integroida saumattomasti kalustoasiakkaidemme prosesseihin ja järjestelmiin”, Tansu Isik summaa.

Lähde: MyNewsDesk


Muuta luettavaa:

Elektroninen urheilu eli e-urheilu, mutta mitä se on?

Tavallisimmat kilpapelit ovat tietokoneella tai konsolilla toimivia viihdepelejä, jotka jakautuvat useampaan alalajiin eli genreen. Reaaliaikaiset strategiapelit, ensimmäisen persoonan ammuntapelit, taisteluareenamoninpelit ja suuret online-moninpelit ovat tyypillisimmät elektronisen urheilun saralla pelattavat pelityypit. 

Ammattilaistasolla pelaajille järjestetään liigoja ja turnauksia, joissa yleisimpiä pelattavia pelejä ovat Dota 2, Overwatch, Counter-Strike: Global Offensive, Fortnite, Hearthstone, League of Legends ja Starcraft II, Valorant, Apex Legends ja PlayerUnknowns Battlegrounds. Suurimmat kilpailut esitetään suoratoistopalveluissa kuten Twitchissä, jossa niillä voi olla kymmeniä miljoonia katsojia. Moni huippupelaaja julkaisee pelivideoitaan myös YouTubessa. Ammattitasolla kilpapelaamista kutsutaan nimellä esports tai e-urheilu / eurheilu.